لارستان

ساخت وبلاگ
انتشار در۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۶ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 23 بازدید

دانش آموزان لارستان: «هواي پاك» حق مسلم ماست

به مناسبت۲۹دی ماه روز ملی هوای پاک، ویژه برنامه هایی در سطح مدارس شهرستان به اجرا درآمد. مراسم اصلی گرامی داشت این روز با راهپیمایی نمادین دانش آموزان لاری از چهارراه پیروزی تا فلکه مدرس برگزار شد .
به گزارش معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان دانش آموزان دبستان های پسرانه حدادنژاد و دخترانه حضرت سکینه (س) به نمایندگی از سایر مدارس که در این مراسم حضور داشتند با سر دادن شعارهایی از حق خود برای داشتن فضا و هوایی سالم وپاک دفاع نمودند.

دراین مراسم که مسئولان و مربیانی از اداره محیط زیست و آموزش و پرورش دانش آموزان را همراهی می کردند از همه اقشار جامعه و متولیان امر درخواست شد برای به وجود آوردن شرایط لازم جهت داشتن هوایی پاک که حق همه به ویژه کودکان است با جدیت و نه در قالب شعار تلاش نمایند.

در حاشیه این مراسم هیئت دوچرخه سواری شهرستان نیز در حمایت از این کودکان مبنی بر استفاده از وسایل نقلیه ایمن و پاک، مسیر راهپیمایی را رکاب زدند.

New-Iwwmage


ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 242 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:12

انتشار در۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۵ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 11 بازدید

تمجيد مدير كميته امداد لارستان از «مركز مشاركت زنان نيكوكار»

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان طی بازدید از مرکز مشارکت زنان نیکوکار بنی فاطمه، تلاش این مرکز را جهت اشتغال زنان نیازمند ستود.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد و در پی درخواست هیات مدیره مرکز مشارکت زنان نیکوکار بنی فاطمه از مدیر کمیته امداد لارستان جهت بازدید از این مرکز، هوشنگ دلاور ضمن اجابت این دعوت تلاش دست اندرکاران این موسسه را در امر اشتغالزایی ستود و اظهار داشت: ایجاد اشتغال به خصوص جهت زنان سرپرست خانوار امر پسندیده ای است که در این راستا، مرکز مشارکت زنان موفقیتهای چشمگیری داشته است.

مدیر کمیته امداد افزود: بهترین راه فقرزدایی ایجاد اشتغال است که در این مسیر کمیته امداد با پرداخت وامهای اشتغالزایی و مرکز مشارکت نیز با راه اندازی صنایع تولیدی کوچک گام مهمی را برداشته اند.

این مقام مسئول آمادگی خود را جهت تامین مسکن، بیمه اجتماعی، وامهای اشتغالزایی، هزینه های درمانی و دیگر مشکلاتی که گریبانگیر زنان مددجوی کمیته امداد که در این مرکز مشغول کار هستند را اعلام داشت و در خصوص دیگر افراد نیازمندی که تحت حمایت امداد نیستند نیز ابراز داشت: این نهاد از طریق کمک های موردی و وام های کارگشایی و اشتغال مشکلات آنها را مرتفع می سازد.

لازم به ذکر است مرکز مشارکت زنان نیکوکار بنی فاطمه با اشتغالزایی مستقیم ۳۳ نفر از زنان و دختران بی سرپرست و نیازمند در امر تولید سبزی منجمد به وسیله تونل انجماد، تهیه سبزی خشک، پخت نان سنتی و قبول سفارش دیگر غذاهای محلی با رعایت کامل اصول بهداشتی مشغول ارائه خدمات است.

New-Imwqage


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 285 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:12

انتشار در۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۹:۰۰ ق.ظ سرویس:چند رسانه ای بدون دیدگاه 18 بازدید

fatehiنا اميد نباش/ آهنگي از «يوسف فاتحي» براي كودكان سرطاني

يوسف فاتحي، خواننده و موزيسين اهل اوز لارستان به تازگي آهنگي با نام «نا اميد نباش» خوانده و آن را به كودكان سرطاني تقديم كرده است.

ترانه سرايي و آهنگسازي «نا اميد نباش» برعهده خود يوسف فتحي بوده و ريماك آن را تنظيم كرده است.

اين آهنگ را بشنويد و دانلود كنيد:

[دانلود كنيد]

http://aftablarestan.ir/wp-content/uploads/2016/01/yousef-fatehi-.na-omid-nabash.mp3

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 203 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:12

انتشار در۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 4 بازدید

Neweee-Imageدر پي استقبال مردم از شهداي گمنام

فرماندار و امامان جمعه سني و شيعه خنج در پيامي از مردم تشكر كردند

فرماندار خنج و امامان جمعه سني و شيعه اين شهرستان در پي حضور گسترده مردم در مراسم استقبال از شهداي گمنام پيام تشكري نوشته اند. متن كامل اين پيام در ادامه مي آيد:

***

بسم رب الشهدا و الصدیقین

مردم شریف و ولایتمدار شهر ستان خنج!

روز گذشته بار دیگر با حضور پرشور و حماسی آمیخته با احساسات پاک خود در مراسم تشییع پیکر شهدای گلگون کفن گمنام ثابت کردید که همواره در خط پیروی از محکمات دین مبین اسلام و منویات مقام معظم رهبری در دفاع از جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش استوار و محکم ایستاده اید.

بی شک این انبوه جمعیت و حضور گرم شما در کنار پیکرهای فرزندان وطن و مهمتر از همه حضور سنی و شیعه در کنار یکدیگر، که قطع و یقین از چشمان دوست و دشمن پنهان نخواهد ماند درس بزرگی خواهد بود: اولا به فرزندان و جوانان و نوجوانان عزیز که رشادت در راه دین، جانفشانی بخاطر اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران و ایستادگی و مقاومت در مقابل یاوه سرایی دشمنان اسلام، این عزتمندی و سربلندی را در پی خواهد داشت که بعد از گذشت سالیان سال مردم هنوز این عمل جوانمردانه را فراموش نکرده و نخواهند کرد.

ثانیا این درس را به دشمنان و کوردلانی داد که جز به نابودی اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران فکر نمی کنند و آنهم اینکه مردم ما چه سنی و چه شیعه،چه زن و چه مرد در هر شرایطی نخواهیم گذاشت نگاه نامحرمی به ناموس وطن بیفتد و بخواهد مرزهای وطن را تهدید کند.

امروز شما عزیزان عملا ثابت کردید که پیرو رهبر عزیزمان هستید که فرمود: «امروز زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست». احسنت بر این شکوه حضورتان ،احسنت بر این احساسات پاکتان، آفرین بر وحدت و انسجامتان که مشت محکم و کوبنده ای بود بر دهان کسانی که میخواهند این وحدت نباشد و شعار اصلی دین که همانا بیداری و اعتصام در مقابل طاغوتیان و تفکر غلط خشونت و سلطه می باشد از بین برود.

در پایان باید از تلاش مجدانه مسئولین و متولیان امر تقدیر و تشکر کرد که راه را برای ابراز احساسات مردم با خانواده های شهدا و تجدید عهد با شهدایمان هموار کردند.

ثبت الله اقدامکم/ والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شيخ عبدالصمد ابونجمي/ حجه الاسلام رضا صفايي/ مختار عباسي/ امام جمعه اهل تسنن خنج/ امام جمعه اهل تشيع خنج/ فرماندار شهرستان خنج    


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 211 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 3:59

انتشار در۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۸ ق.ظ سرویس:مطلب شما بدون دیدگاه 3 بازدید

مردم کار را تمام کردند

حجت دهقاني/ دهكويه:‌ یک روایت ساده

dehghaniتا وقتی که ماجرا به قول محمدباقر نوبخت (سخنگوی دولت آقای روحانی) کف خیابانی نشده بود، من و شاید بسیاری از مردم چیزی در موردش نمی دانستیم. من آن زمان یک دانش آموز دبیرستانی بودم و بیشتر پیگیر خبرهای ورزشی. احمدی نژادی که چند مدت قبل، اخبار بیست و سی (که اوایل خیلی خاص به نظر می آمد) با لباس رفتگران نشانش داد، حال رییس جمهور شده بود. با روی کارآمدن او ناگهان انرژی هسته ای به عنوان یکی از موضوعات اصلی کشور مطرح شد. یادم هست زنجیره های انسانی اطراف نیروگاه ها تشکیل می دادند و احمدی نژاد که برای قطار هسته ای به قول خودش ترمزی قائل نبود، در سخنرانی هایش سازمان های بین المللی و «قطعنامه هایشان» را زیر سوال می برد. شعار جدیدی به اجتماعات و راه پیمایی ه‍ا اضافه شده بود: «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» سیزده آبان همان سال ها برای دانش آموزان کاورهایی با طرح های هسته ای آماده کرده بودند و از ما می خواستند این شعار را بدهیم.

موضوع هسته ای در رسانه ها به شکلی حماسی مطرح میشد و هیچ نظر مخالفی به گوش نمی رسید. تحلیل ها عمدتا اینگونه بود: «ایران در حال دستیابی به فناوری پیشرفته است و کشورهای قدرتمند نمی خواهند چنین اتفاقی بیفتد.» چهارسال ابتدایی دولت احمدی نژاد به همین ترتیب گذشت. چهارسال دوم آغاز شد. کم کم اوضاع کشور تغییر کرد. گرانی، نوسان قیمت ها و قحطی برخی محصولات جامعه را دچار تنش کرده بود. لاریجانی (رییس مجلس) نقش تحریم ها را در این وضعیت ناچیز می دانست و احمدی نژاد که زمانی می گفت «مردم ایران نمی دانند تحریم چیست» حال خود را از پرونده هسته ای کنار کشیده بود و تحریم ها را موثر می دانست. او تلاش می کرد با ارسال پول به صرافی های ترکیه و دبی، جلو پایین آمدن بیش از حد ارزش پول ملی را بگیرد و با قاچاق سوخت توسط افرادی مثل بابک زنجانی(که حالا در زندان به سر می برد) راهی برای خروج کشور از بن بست پیدا کند و تا حدودی نیز موفق به این کار شده بود اما مردم در انتخابات سال نود و دو اعلام کردند که بیش از این حاضر نیستند برای تندروی هزینه بدهند. با روی کار آمدن روحانی مذاکرات با کشور های قدرت مند از سر گرفته شد. او اعلام کرد که قواعد و سازمان های بین المللی را به رسمیت می شناسد. ظریف که یک دیپلمات کارکشته بود به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد و توانست پس از نزدیک به دو سال مذاکره تحریم های اعمال شده بر ایران را لغو کند.

چه کسی وقت کشی کرد؟

در زمان احمدی نژاد پیشرفت های هسته ای شدت گرفت و روز به روز تاسیسات و سطح غنی سازی بالاتر رفت. به موازات آن گفتگوهای ایران برای حل موضوع هسته ای در سطوح پایین و بسیار کم رمق ادامه داشت. لاریجانی و سپس جلیلی بارها در نشست هایی با طرف های غربی شرکت کردند اما هیچ گاه خبری از توافق نبود. آن چه روشن است ایران از همان ابتدا به دنبال حل موضوع بود و طرف های غربی با زیاده خواهی مانع از دستیابی به توافق می شدند. آنها اصولا هیچ گونه حق غنی سازی برای ایران قایل نبودند. پیشرفت های هسته ای ایران که در سایه وقت کشی غرب به دست آمد، برگ برنده ایران در مذاکرات دولت روحانی با کشورهای قدرتمند بود. ایران در مذاکرات اخیر چیزی از دست نداد بلکه این غربی ها بودند که مجبور شدند حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسند و تحریم های اعمال شده را نیز لغو کنند. ایران به دانش هسته ای دست یافته است و مساله مهم این است که می تواند تحقیق و توسعه را ادامه دهد و به عنوان یک کشور دارای انرژی هسته ای با دنیا همکاری کند.

خفقان یا آزادی بیان

در طول دولت احمدی نژاد و «با مصوبه شورای عالی امنیت ملی» تک صدایی محض در مورد پرونده هسته ای برقرار بود. در روزنامه ها فقط خبرهای مذاکرات و تحریم ها بازتاب داشت و خبری از نقد مذاکره کنندگان نبود. در یکی از مناظرات انتخاباتی سال نود و دو، ولایتی (مشاور رهبری) نقدی را بر  عملکرد جلیلی (دبیر شورای امنیت ملی و مذاکره کننده هسته ای) مطرح کرد با این مضمون که «او می توانسته فلان پیشنهاد را همین اواخر(آن زمان) بپذیرد» و بیش از این هزینه بر کشور تحمیل نکند. بعد از روی کارآمدن روحانی و با لغو مصوبه قبلی شورای عالی امنیت ملی، انتقاد و صحبت در مورد مذاکرات هسته ای از بن بست خارج شد. در زمان مذاکرات ظریف که به پذیرش توافق نامه موقت ژنو انجامید، رسایی(نماینده مجلس) در یکی از انتقاداتش گفت «طرحی که ظریف پذیرفته چندی قبل به جلیلی پیشنهاد شده بود و وی نپذیرفته بود». سوال اینجاست که چرا او از پذیرش چنین طرحی امتناع کرده بود؟ طرحی که در مرحله اجرا با موفقیت پایان پذیرفت و  بطبع اگر رهبری مخالفتی داشتند در این مدت اعلام می کردند. چندی قبل نیز یکی از مذاکره کنندگان آمریکایی همانند ولایتی (در زمان تبلیغات انتخاباتی) گفت که «جلیلی در جلسات مذاکرات درس اخلاق می داده است». اگر در زمان تیم سابق، رسانه ها و احزاب می توانستد انتقادات خود را بیان کنند آیا تیم مذاکره کننده و بقیه تصمیم گیرندگان همان زمان با فشار افکار عمومی توجیه نمی شدند که هر جلسه ای که به نتیجه نمی رسد چه هزینه هنگفتی بر کشور تحمیل می کند؟ به قول روحانی «برخی به نام مبارزه با استکبار اموال مردم را غارت کردند» و اکنون نیز شاهدیم که فسادهای زمان تحریم یک به یک رو می شوند.

پایداری تا کجا؟

چیزی که مشخص است تیم مذاکره کننده قبلی اصولا سقفی برای پیشروی خود قایل نبود و همان طور که جلیلی در زمان تبلیغات انتخاباتیش با صداقت گفت می خواست «مثل ماجرای اروندرود در زمان جنگ» حلش کند‌. طرفداران روند مذاکراتی جلیلی نیز در این دو سال هیچ گاه اعلام نکرده اند که تا کجا می خواستند پایداری کنند. آنها با این تحلیل که آمریکایی ها خود را وارد جنگ پرهزینه دیگری نمی کند و ما با توان نظامی مان می توانیم در صورت وقوع جنگ مقابله کنیم(که ان شالله همین طور است) عملا نظر خود را اعلام می کردند، غافل از آنکه همین تهدیدها(هرچند صوری) نیز می تواند باعث تشویش اذهان عمومی، عدم ثبات بازار و سرمایه گذاری ها  شود. منظور روحانی از این که می گوید سایه جنگ از سر کشور برداشته شده، بیشتر آن است که اعلام کند ایران دیگر به عنوان یک کشور متلاطم و غیرپایدار مطرح نیست و آماده پذیرش سرمایه های داخلی و خارجی است.

و امروز …

ما اکنون در دوره ای زندگی میکنیم که سطح روابطمان با دولتی که از بچگی در مراسم های رسمی برایش آرزوی مرگ می کردیم، بیشتر از همسایه مسلمان مان است و بانی این مساله کسانی هستند که در ظاهر با آمریکا دشمن ترند. دیروز وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همراه با وزیر خارجه آمریکا آغاز برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در موضوع هسته ای ایران را اعلام کرد و تحریم های مرتبط با این مساله برداشته شدند. بزرگی این روز برای آیندگان روشن تر خواهد بود اما آنهایی که خود را دشمن آمریکا می دانند و در دو سال اخیر چشم و گوش به لب و دهان آمریکایی ها دوخته بودند و حرف های آن ها را بیشتر از سخنان دولت و تیم مذاکره کننده ایران قبول داشتند، شاید از امروز تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در کارهای آتی دولت کارشکنی کنند. بدیهی است که برداشته شدن تحریم ها نتایج یک شبه نخواهد داشت، مثل نهالی است که چند سال بعد بارور خواهد شد. آنها که به طعنه منتظر نتیجه یک شبه هستند باید آن زمان که قطار هسته ای ترمز نداشت، به دنبال نتیجه ملموس آن فناوری می بودند. پس توصیه میکنم حالا هم  مدتی را به سودهایی فراوانی که از انرژی هسته ای نصیبمان شده ببخشند و کمی صبر کنند.


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 3:59

انتشار در۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲:۰۴ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 27 بازدید

موضع شاعرانه سايت «بيرم كهن» نسبت به رد صلاحيت «زندوي»!

سيد مهدي عسكري، گرافيست، نويسنده و شاعر بيرمي به تازگي در سايت «بيرم كهن» شعر گزنده و معترضانه اي نسبت به رد صلاحيت «زندوي» در انتخابات پيش روي مجلس نوشته است. شعر و طرح «سيد مهدي عسكري» را در ادامه بخوانيد و ببيند:

سيد-مهدي-عسکري-گزرنامه-1


ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 230 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 5:49

انتشار در۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸ ق.ظ سرویس:گزارش تصویری یک دیدگاه 23 بازدید

گزارش تصويري/ شهر لار به رنگ شهادت درآمد(۲)

ظهر ۲۷ دي ماه ۹۴ اقشار مختلف مردم در شهر لار ميزبان شهداي گمنامي بودند كه طي روزهاي پيش از آن در قالب كارواني از شهرهاي مختلف استان فارس گذر كرده اند.

«حديث حافظ زاده» گزارش تصويري از اين مراسم معنوي تهيه كرده است كه در ادامه مي بينيد:

173 4 5 69 1 10 11 12 1314 15 1618 19 2 20 2122 24 23


1 نظر

  1. عشرت جهاندیده می‌گه:

    Thumb up0 Thumb down0

    عکساها خیلی خیلی خوب شده خانم حافظ زاده.موفق باشین

ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 310 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 4:17

انتشار در۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۷ ق.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 10 بازدید

گزارش تصويري/ نمايش «معركه در معركه» در تالار وحدت لار روي صحنه است

نمايش «معركه در معركه» به كارگرداني جمشيد طاهريان از چهارشنبه ۲۳ دي ماه امسال در تالار وحدت لار به روي صحنه رفته و تا ۴ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

در اين نمايش، اكبر طاهريان، صالح شهبازي، مرجان افروز، ناديا عباسپور و مهدي صادقي در قالب گروه نمايش «سكوت» نقش آفريني مي كنند.

معركه در معركه يكي از نمايشنامه هاي معروف «داوود ميرباقري» است و پيش از اين نيز يك بار ديگر توسط همين كارگردان و در سال ۸۲ در لار به روي صحنه رفته است. يكي از بازيگران اصلي اجراي سال ۸۲ مرحوم مجتبي شريفي بود و به گفته طاهريان، اين نمايش كه با تمرين چند ماهه او شروع شد به وي تقديم شده است.

در ادامه تعدادي از عكس هاي «حسين بامداد» از اين نمايش را ببينيد:

IMG_1147IMG_1107 IMG_1113 IMG_1124IMG_1130 IMG_1137 IMG_1161 IMG_0837 IMG_0879 IMG_0887 IMG_0899 IMG_0940 IMG_0956 IMG_1000 IMG_1006 IMG_1016 IMG_1022 IMG_1034 copy IMG_1036 IMG_1040 IMG_1042 IMG_1045 IMG_1050


ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 550 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 4:17

انتشار در۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۰ ب.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 3 بازدید

متوليان كشوري و استاني «كتابخانه ها» در اوز حاضر شدند

محمد خواجوي/ اوز:‌ هیأت کارشناس سنجش و ارزیابی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، يكشنبه ۲۷ دي ماه به منظور بازدید از سازه و امکانات کتابخانه و تایید استاندارد مکانی و تجهیزاتی کتابخانه مشارکتی حاجیه صفیه خضری، در اوز حاضر شدند.

کتابخانه حاجیه صفیه خضری در یک همکاری مشترك به سازمان کتابخانه های عمومی کشور واگذار گردیده که در مراحل پایانی ثبت و در شرف افتتاح است.
همزمان سيد امين جعفری مديركل نهاد كتابخانه هاي عمومي استان فارس در بازدید از کتابخانه خضری گفت: یکی از مهمترین ویژگی های کتابخانه خضری، درب ارتباطی بین این کتابخانه و مدرسه  ابتدایی پسرانه خضری است که باعث جذب اعضای بیشتری از نسل پایه، که همان کودکان و نوجوانان هستند، می شود.

IMG-20160118-WA0019
در ادامه وي و هيئت همراه در شهر اوز، از سالن مطالعه عبدالعزیز هنری واقع در کتابخانه عمومی اندیشه بازدید کردند. جعفري در اين بازديد نيز گفت: هر دو کتابخانه دارای کتابهای نفیس و ارزشمندی با تعداد چشمگیری در قسمت کودک و نوجوان هستند و این نشانگر توجه و تمرکز مسئولان کتابخانه بر روی رده سنی کودکان و نوجوانان است.

وي همچنين یادآور شد که زیرساخت مطالعه در کشور، همین کودکان هستند. مديركل  نهاد كتابخانه هاي عمومي فارس در ادامه از خیرین این دو کتابخانه قدردانی و تاکید کرد که ارزش این همت و تهیه این کتابخانه و تجهیزات آن، فراتر از مقوله تشکر کردن در کلام است.
سفر مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان فارس با پذیرایی از مهمانان و همراهان او به صرف نهار به پایان رسید و اوز را به مقصد شهر دیگری از لارستان جهت بازدید، ترک کردند.
er4r eew IMG-20160118-WA0013 dew


ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 20:48

انتشار در۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 39 بازدید

تا انتخابات(۲۰)/ استراتژي حاميان دولت و اصلاح طلبانِ لارستان در مواجه با رد صلاحيت هاي گسترده چيست؟

قهر با صندوق راي؛ هرگز!

hamid-monshi2حميد منشي: ۱) حذف تمام اصلاح طلبان و نيروهاي شاخص حامي دولت از بين ۳۵ نامزد انتخابات پيش روي مجلس در حوزه لارستان، خنج و گراش توسط هيئت استاني نظارت همه را مبهوت كرده است.

اين روند گويا در كل كشور نيز مشاهده مي شود؛ بنا به برخي اخبار ۹۹ درصد نامزدهاي اصلاح طلب كشور در اين دوره رد صلاحيت شده اند كه تاكنون در هيچ انتخاباتي سابقه نداشته است. به بياني ديگر از حدود سه هزار نامزد اصلاح طلب در كل كشور فقط صلاحيت ۳۰ نفر تاييد شده است!

در حوزه انتخابيه لارستان، خنج و گراش نيز از مجموع ۳۵ نامزد، صلاحيت ۱۵ نفر تاييد شده است كه هيچكدام آنها «اصلاح طلب» نيستند. تحليلگران منطقه بر اين باورند اگر مدل انتخابات اين دوره «سياسي» نباشد حتما مبتني بر مرزبندي هاي قومي، منطقه اي و مذهبي خواهد بود. به بياني واضح تر حضور نامزدهاي دو طيف اصلي سياسي كشور در بين نامزدها مي توانست صف بندي مناطق لارستان را از حالت قومي خارج كند و چه بسا مي توانست نوعي همدلي و همسويي را بين مناطق مختلف لارستان كهن ايجاد نمايد.

اين موضوع يعني حذف نامزدهاي اصلاح طلب شايد خيال نامزدهاي اصولگرايي كه موقعيت طيف سياسي خود را بين مردم ضعيف مي دانستند تا حد زيادي راحت كند اما بي شك آنها را درگير بحث فرسايشي «لاري- غيرلاري» خواهد كرد و بي شك صف مخالفانِ مركز شهرستان در بين مناطق و بخش هاي اطراف شلوغ تر از قبل مي شود. به بياني ديگر اين گسست مركز- پيرامون شايد بليط ورود تنها يك نامزد به بهارستان باشد اما احتمالا پُر كردن آن گسست در توان چندين نماينده نيز نباشد!

چالش ديگر ردصلاحيتهاي گسترده، احتمال تقليل مشاركت عمومي است. اين موضوع را تقريبا همه به عنوان يك اصل پذيرفته اند. ناگفته پيداست نشاط و استقبال عمومي در يك رقابتِ كامل اتفاق خواهد افتاد و نشانه هاي دلسردي حداقل طيف هايي از اقشار مردم با اطلاع از نتيجه تعيين صلاحيتها طي روز گذشته تاكنون غيرقابل كتمان است.

۲) ازطرفي اما نامزدهاي رد صلاحيت شده اصلاح طلب و نزديك به دولت و هواداران آنها همچنان اميدوار به بازگشت به ميدانِ رقابت هستند و طبق اخبار شنيده شده، نامزدهاي اين طيف بلافاصله اعتراض خود به تصميم هيئت استاني نظارت بر انتخابات را اعلام كرده اند. تحليلگران، اين رد صلاحيتهاي گسترده را در تناقض با تاكيد رهبر معظم انقلاب بر مشاركت حداكثري و درخواست اخير ايشان مبني بر مشاركت در انتخابات حتي براي آنها كه مخالفتهايي با نظام دارند تلقي مي كنند لذا احتمال اصلاح تصميم و نظر هيئت هاي استاني نظارت بر انتخابات در راستاي تشويق مردم به مشاركت و رقابتي تر شدن انتخابات پيش رو بسيار زياد است.

با اين تحليل هواداران نامزدهاي اصلاح طلب و حامي دولت در حوزه انتخابيه لارستان، خنج و گراش نيز همچنان اميدوارانه و در فضايي آرام و مدني به فعاليتهاي خود ادامه مي دهند و تا اعلام نتيجه بررسي اعتراضات در كمپين رقباي ديگر حاضر نمي شوند!

۳) با تمام اين اوصاف و در هر شرايطي استراتژي كلي تمام نيروهاي وفادار به انقلاب و ازجمله اصلاح طلبان مشاركت فعال در انتخابات است. همه اين نيروها شايد انتقادات جدي به بعضي برخوردهاي تماميت خواهانه داشته باشند اما هيچگاه با صندوق هاي رأي قهر نمي كنند.

همه ما اميدواريم با بازگشت نامزدهاي شاخص اصلاح طلب، اصل «رقابت» در انتخابات پيش رو احيا شود تا «رأي ملت» كه به فرموده بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران «ميزان» است پيام آشكار خود را مخابره نمايد اما در غير اين صورت نيز اصلاح طلبان به ورطه «بي عملي» نخواهند افتاد و در تلاشي ديگر بجاي انتخاب «ايجابي» به گزينشي «سلبي» روي خواهند آورد!


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 197 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 14:11

انتشار در۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۶ ب.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 53 بازدید

گزارش بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان لارستان

فرماندار به پرسش هاي صريح نمايندگان بخش ها و شهرهاي لارستان پاسخ داد

بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان لارستان در دوره چهارم یک مهمان ویژه داشت و آن هم فرماندار ویژه لارستان بود که پس از چند ماه انتظار در جمع اعضای شوراهای اسلامی بخش‌ها و شهرها حاضر شد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهرستان لارستان، صبح پنجشنبه ۱۱ نماینده حاضر در شورای اسلامی شهرستان گردهم آمدند تا در جلسه خود پیرامون مسائل و مشکلات ۶ بخش و ۸ شهر لارستان بحث و تبادل نظر کنند و گزارشی از جلسات شوراهای خود ارائه دهند. در آغاز جلسه یعقوب موحدی رئیس شورای شهرستان ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی را پیشاپیش تبریک گفت و ضمن ارائه گزارشی از جلسات و برنامه‌های یک ماهه خود، تشکیل «مجمع رؤسای شوراهای بخش‌ها و شهرها» و «مجمع بخشداران» را مورد تأکید ویژه قرار داد و اظهار داشت: به‌زودی مجمع دهیاران لارستان را هم تشکیل خواهیم داد تا آنها نیز با همفکری و تعامل، در جهت حل مشکلات روستاها و بخش‌ها تلاش کنند.

ede

وی سپس به موضوع تشییع شهدای گمنام در لارستان اشاره کرد و افزود: در این کشور هرچه داریم به‌ویژه امنیت و آرامش به برکت مجاهدت‌های امام راحل (ره) و شهدای عزیزمان است؛ پس برای آنان هر کاری کنیم کم است. موحدی از اعضای شورای اسلامی شهرستان و تمامی مردم شهیدپرور لارستان خواست تا در مراسم تشییع این شهدای گمنام حضور پرشور داشته باشند.

گزارش‌هایی از اعضای فعال شورا

در جلسه بیست و هشتم شورای شهرستان همچنان کرسی نماینده شورای اسلامی شهر اوز به عنوان یکی از شهرهای مهم و اصلی لارستان خالی بود، و عبدالمجید محمدی نماینده شورای اسلامی شهر جویم و دهباش دلیر نماینده شورای اسلامی بخش بیرم نیز غایب بودند.

در ادامه، آقایان پرورش (نایب رئیس و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی)، کشاورز (عضو کمیسیون بهداشت و درمان) و درویشی (عضو کمیسیون اقتصاد) گزارشی از جلسات مختلف در سطح شهرستان ارائه دادند و باقرزاده نماینده شورای شهرستان در شورای اسلامی استان فارس گزارش نشست این شورا با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز را بیان کرد. پیش از آنکه دیگر نمایندگان سخنان خود را بیان کنند، فرماندار لارستان به عنوان مهمان جلسه، همراه با معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی خود، مسئول اتاق فکر و نیز مدیر روابط عمومی فرمانداری وارد محل نشست شدند.

مطالبات صریح و ملموس شوراها

در ابتدا رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان ضمن خوشامدگویی به آقای نجیب زاده و هیئت همراه، اعضای شورا را به فرماندار معرفی نموده و گزارشی کوتاه از جلسات شورای شهرستان و فعالیت‌های مهم خود و دیگر اعضا بیان کرد. پس از آن ۱۱ عضو حاضر در جلسه، به درخواست فرماندار لارستان مطالبات و مسائل مورد نظر خود را صریح و شفاف بیان کردند.

در جلسه مشترک شورای شهرستان با نجیب زاده، که دو خبرنگار از نشریه «صحبت نو» و خبرگزاری «تسنیم» حضور داشتند، مشکلات مطرح شده‌ی بخش‌ها و شهرهای لارستان اکثراً پیرامون «راه و جاده» بود هرچند مسائل ریز و درشت دیگری از جمله گازرسانی به برخی بخش‌ها از جمله بنارویه و بیرم، فرسودگی شبکه آبرسانی در برخی شهرها و روستاها، کمبود نیرو در بخشداری‌ها، انتقال فیبر نوری به روستاها، و فرسودگی ساختمان بعضی مدارس روستایی هم به گوش فرماندار لارستان رسید؛ البته نجیب زاده پس از شنیدن کل صحبت‌ها و گلایه‌ها و تقدیرها، گفت: اکثر قریب به اتفاق این مسائل و کمبودها برایم آشنا و قابل لمس است.

هرچند عموم خواسته‌های اعضای شوراهای لارستان اقتصادی و عمرانی بود اما دو مطالبه فرهنگی هم از سوی نمایندگان شوراهای شهر لطیفی و شهر بنارویه شنیده شد که درخواست تأسیس خانه فرهنگ و تکمیل کتابخانه بود. دو مطالبه هم در این میان با تأکید و توضیح بیشتری بیان شد که نخست لزوم توجه بیشتر به جاده روستایی ده فیش به بنارویه بود و دیگری نیاز مردم چند روستا در بخش اوز به ۲۴ساعته کردن درمانگاه روستای کوره را نشان می‌داد.

نجیب زاده: سعی‌مان این بوده که توازن منطقه‌ای را ایجاد کنیم

پس از سخنان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهرستان، ابتدا علی‌اصغر علی‌پور معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان توضیحات کوتاهی در مورد استقرار شبکه دیجیتالی در دو منطقه جویم و بنارویه، و نیز گازرسانی به چند منطقه باقی‌مانده در لارستان بیان کرد.

در ادامه فرماندار ویژه لارستان که در آغاز با آرامش خاصی سخن می‌گفت ضمن تشکر از فرصت ایجاد شده توسط رئیس شورای شهرستان برای حضور در این جلسه، یکی از کارهای اساسی خود از ابتدای حضور در لارستان را «از بین بردن برخی ذهنیت‌ها مبنی بر بی‌توجهی به بخش‌ها» عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه در مجموعه شهرستان عده‌ای هستند که در هر حال عناد دارند و عده دیگری هم بدون اطلاع و آگاهی کافی، مخالفت می‌کنند که باید در این مورد اطلاع‌رسانی قوی‌تری انجام دهیم.

وی با تأکید بر این موضوع که «در بخش نوسازی مدارس و نیز راه و شهرسازی، ما خود مدعی هستیم» افزود: بنده از همان ابتدا پس از بازدید از همه بخش‌ها، تمام مشکلات و مسائل آنان را با صراحت و شفافیت به مسئولان بالاتر منعکس کردم و تلاش نمودم «توازن منطقه‌ای» را در حد توان و امکانات برقرار کنم.

هرگز آزمون و خطا نمی‌کنم و وعده دروغ و بی‌حساب نمی‌دهم

نجیب زاده به موضوع «کمبود بودجه و اعتبار» در کل بخش‌های دولت و کشور هم اشاره کرد که این روزها ترجیع‌بند مباحث سیاسی-اقتصادی است؛ او گفت: ما با تجربه‌ای که در فعالیت‌های اجرایی به‌ویژه مجموعه وزارت کشور کسب کرده‌ایم، دیگر در کارها آزمون و خطا نمی‌کنیم و هرگز وعده بیجا و دروغ نمی‌دهیم.

فرماندار لارستان با بیان اینکه «اکثر مطالبات شما برای بنده ناآشنا نیست» به سفر دو یا چندباره خود به بخش‌های مختلف شهرستان اشاره و تصریح کرد: در مقایسه مرکز شهرستان با همه بخش‌ها یا حتی بخش‌های لارستان با شهرها و بخش‌های اطراف باید انصاف را رعایت کرد و خدمات خوبی که بحمدالله در نظام جمهوری اسلامی انجام شده را نباید نادیده گرفت.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات در لارستان در ادامه سخنان خود که اندکی لحن آن تندتر شده بود، گریزی هم به موضوع انتخابات آتی به‌ویژه مجلس شورای اسلامی زد و تأکید کرد: اینکه برخی قوانین مشکل دارد یا سختگیرانه است به ما ارتباطی ندارد اما بنده و دیگر اعضای هیئت اجرایی تنها بر اساس قانون عمل کرده و می‌کنیم و رضایت خدا را ملاک عمل‌مان قرار داده‌ایم.

وی در پاسخ به مطالبه‌ی گازرسانی به مناطق که به‌ویژه از سوی نماینده شورای شهر بیرم مطرح شد، خاطرنشان کرد: اگر دقیق‌تر بررسی کنید متوجه می‌شوید که برای لارستان، اولویت برق نسبت به گاز بالاتر است، هرچند مردم همه بخش‌ها حق دارند از تمام امکانات از جمله گاز برخوردار باشند؛ که البته آن هم در حال پیگیری جدی است.

نجیب زاده برخی مطالبات مطرح شده از جمله شبانه‌روزی شدن برخی درمانگاه‌ها و تأسیس یا تکمیل بعضی کتابخانه‌ها یا بیمارستان‌ها را مستلزم هزینه‌های زیاد و دارای بار مالی سنگین بر دولت توصیف کرد و در عین حال گفت: گاهی اوقات با اصرار مردم و برخی شوراها خیلی از پروژه‌ها را به انجام می‌رسانیم اما همه باید به این نکته توجه داشته باشید که طرح‌ها، به‌ویژه در شرایط اقتصادی کنونی، توجیه مالی و فنی داشته باشند.

وی این حرف را که «مسئولان تنها به فکر مرکز شهرستان هستند» را بی‌اساس خواند و با اشاره به ایجاد نمایندگی بعضی از ادارات در مراکز بخش‌ها، تصریح کرد: بنده چندین بار در شورای تأمین استان و در دیدار با استاندار و مسئولان استانی از آنان خواسته‌ام که مطالبات بخش‌ها به‌ویژه ایجاد برخی نمایندگی‌ها یا حتی ادارات را به سرانجام برسانند. نماینده عالی دولت در لارستان ضمن اذعان به وجود مشکلات بر سر راه طرح‌های عمرانی در کشور و نیز شهرستان، تأکید کرد: با همه مسائل بنده قطعاً به کارهای این دولت و آینده کشور امیدوارم و به امید خدا با رفع تحریم‌ها آینده روشنی در انتظار کشور خواهد بود.

پس از پایان سخنان فرماندار، البته چند نماینده سؤالات و ابهاماتی داشتند که نجیب زاده به آنها پاسخ گفت تا جلسه مشترک با عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان به اذعان اکثر نمایندگان شورای شهرستان رضایت‌بخش باشد.

در ادامه بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی لارستان، اعضای حاضر، در راستای تشکیل کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر شهرستان، نخستین نشست کمیته «شوراهای اسلامی» این ستاد را تشکیل دادند تا پیرامون برنامه‌های گرامی‌داشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بحث و تبادل نظر کنند. موحدی مسئول این کمیته و دیگر اعضا پس از تأکید بر حضور پررنگ در برنامه‌های گوناگون این ایام خجسته، تصمیم گرفتند با هماهنگی و همکاری رؤسای شوراهای بخش‌ها و شهرها، ضمن مشارکت دادن اقشار مختلف مردم در برنامه‌های دهه فجر، دستاوردهای سی و هفت ساله‌ی جمهوری اسلامی و نظام را برای آنان تبیین و این جشن‌ها را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.

جلسه آینده شورای اسلامی شهرستان لارستان روز ۲۹ بهمن تشکیل خواهد شد و با مباحث مطرح شده در جلسه گذشته، احتمالاً مدیر کل راه و شهرسازی لارستان مهمان ویژه آن خواهد بود.


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 175 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 22:10

انتشار در۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۹ ب.ظ سرویس:گزارش تصویری بدون دیدگاه 37 بازدید

گزارش تصويري/ شبي با شهداي گمنام در جوار امامزاده لار

شهداي گمنام شامگاه ۲۶ دي ماه ميزبان اقشار مختلف مردم لارستان در جوار بارگاه امامزاده ميرعلي بن الحسين(ع) لار بودند.

در ادامه تعدادي از عكس هاي «حديث حافظ زاده» از اين مراسم را ببينيد:

1619 2 20 3 4 5 6 7 8 9 1 10 11 12 13 14 15 17 18


ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 198 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 22:10

انتشار در۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۰ ب.ظ سرویس:گزارش تصویری بدون دیدگاه 24 بازدید

گزارش تصويري/ شهر لار به رنگ شهادت درآمد

ظهر امروز ۲۷ دي ماه ۹۴ اقشار مختلف مردم در شهر لار ميزبان شهداي گمنامي بودند كه طي روزهاي گذشته در قالب كارواني از شهرهاي مختلف استان فارس گذر كرده اند.

«سعيد رزاقيان» عكاس آفتاب لارستان گزارش تصويري از اين مراسم معنوي تهيه كرده است كه در ادامه مي بينيد:

166 7 83 4 5 2 20 21 17 18 19 14 15 11 12 13 9 1 10


ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 245 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 22:10

انتشار در۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۶ ب.ظ سرویس:عناوین اصلی 7 دیدگاه 548 بازدید

entekhabat-Aftabفوري/ همه نامزدهاي اصلاح طلبِ «لارستان، خنج و گراش» رد صلاحيت شدند (اين خبر تكميل مي شود)

آفتاب لارستان: از مجموع ۳۵ نامزد اوليه انتخابات مجلس در حوزه انتخابيه لارستان، خنج و گراش صلاحيت ۲۰ نفر تاييد نشده است.

با پايان يافتن مهلت هيئت نظارت بر انتخابات استان فارس براي اعلام نتيجه تعيين صلاحيت نامزدهاي انتخابات مجلس دهم، صبح امروز ۲۷ دي ماه اين نتايج به فرمانداري ويژه لارستان ارسال شده است. با بررسي آفتاب لارستان مشخص شد فرمانداري لارستان اعلام پاسخ به نامزدهاي انتخابات را به پس از برگزاري مراسم استقبال از شهداي گمنام يعني ظهر امروز موكول كرده است.

در همين حال احمد رنجبر رئيس هيئت نظارت بر انتخابات استان فارس در گفت و گو با تسنيم، ضمن اعلام اين موضوع كه فقط ۳۱ درصد داوطلبان استان فارس تاييد صلاحيت شده اند تعداد نامزدهاي رد صلاحيت شده در حوزه انتخابيه لارستان، خنج و گراش را ۱۲ نفر اعلام كرده است. با اين وصف يعني جمع كردن ۷ نامزد رد صلاحيت شده قبل توسط هيئت اجرايي و ۱۲ نامزد رد شده امروز توسط هيئت نظارت استان، وضعيت يك نفر از اين ۲۰ نامزد معلوم نيست كه مي توان حدس زد از ادامه كار انصراف داده يا صلاحيتش احراز نشده است!

طبق اعلام منابع غير رسمي و اخبار تاييد نشده در شبكه هاي اجتماعي، نامزدهاي اصلاح طلب و اعتدال گراي نزديك به دولت حسن روحاني در حوزه انتخابيه لارستان، خنج و گراش همگي رد صلاحيت شده اند. حسين غريبي، كاظم رحيمي نژاد و اسعد زاهدي از جمله شناخته شده ترين اين چهره ها هستند.

سيدشكرالله زندوي، علي اصغر حسني، بهادر مقدس، فيض الله منصوري، هدايت الله بيگلري، كرامت الله تقوي و فتحيه فتحي هفت نامزدي بودند كه صلاحيتشان پيش از اين در هيئت اجرايي انتخابات تاييد نشد و حالا هيئت نظارت بر انتخابات استان نيز همين راي را تاييد كرده است.

نتايج قطعي تعيين صلاحيت نامزدهاي دهمين مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه لارستان، خنج و گراش توسط هيئت نظارت استان را طي دقايق يا ساعات بعد در همين سايت بخوانيد.

گفتني است داوطلبانی که به نتایج بررسی هیات های نظارت استاني اعتراض دارند، می توانند در مهلت قانونی تعیین شده به مدت سه روز شکایت خود را به هیات نظارت مركزي ارایه دهند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان جمعه هفتم اسفند برگزار می شود.


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 228 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 16:52

انتشار در۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۹ ق.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 18 بازدید

كتابخوان هاي لارستان در بازار قيصريه گرد هم آمدند+ گزارش تصويري

محمد عارفيان/ آفتاب لارستان: در اقدامی مبتکرانه دویست و نودمین نشست طرح ملی «کتابخوان» در لارستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، فعالان حوزه کتابخوانی و مردم صبح امروز شنبه ۲۶ دی ماه ۹۴ در محل بازار تاریخی قیصریه لار برگزار شد.

معتمدیان: خواستیم بازار قیصریه را به عنوان یک نماد فرهنگی معرفی کنیم

در این نشست که امین جعفری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس، علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان و تعداد ديگري از مسئولان، فعالان حوزه کتابخوانی و مردم و کسبه بازار حضور داشتند، ابتدا مهدي معتمدیان رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان طی سخنانی به بیان اهمیت بازار قیصریه لار پرداخت و اظهار داشت: از گذشته تا به امروز تاریخ نگاران و پژوهشگران زیادی در این بازار قدم گذاشته اند و قلم فرسایی هایی جهت معرفی ویژگی های این بازار قدیمی شده است.

1

وی گفت: با برگزاری این نشست خواستیم این مکان تاریخی را به گونه ای به عنوان نماد فرهنگی شهرستان قلمداد کنیم.

علی پور: «کتابخوانی» نقش مستقیمی در توسعه هر کشوری دارد

علی پور معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان نيز در سخنان کوتاهی دلیل عدم حضور فرماندار را مشغله های انتخاباتی خواند و از این بابت از حضار عذرخواهی کرد.

وی کتابخوانی را یکی از شاخصه های توسعه و پیشرفت کشور دانست و افزود:زبا جهت دهی این مهم به سمت دانشگاه، کتابخوانی نقش مستقیمی در توسعه هر کشوری دارد.

جعفری: اهالی اهل قلم لار مانند برکه هستند

سخنران پایانی این برنامه جعفری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس بود. وی در بخشی از سخنان خود با ابراز خرسندی از برگزاری نشست در بازار قیصریه به مناسبت ورود کاروان شهدای گمنام به لارستان چند بیت شعر در این خصوص قرائت كرد.

وی گفت: هر کدام از اهالی اهل قلم شهر لار برکه ای هستند مانند برکه های این خطه که سال ها مردم از آن آب و حیات برداشتند و باید این ظرفیت را قدر بدانیم.

10

در بخش پایانی مراسم، ۸ نفر به مدت هفت دقیقه کتاب های خوانده شده خود را معرفي كردند و به اشتراک گذاشتند.

گفتنی ست طبق اعلام مسئولان این نشست، این برنامه توسط گروه صدا و سیما ضبط شد و قرار است از شبکه آموزش سیما پخش شود.

2 13 17 9 11 12 3 4 5 6 7 8 14 15 16 18 19 20 21


ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 401 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 11:32

انتشار در۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 16 بازدید

ffماه رفتي و آه برگشتي/ دو شعر از «خليل روئينا» درباره شهداي گمنام

آفتاب لارستان: «خليل روئينا» شاعر شناخته شده لاري و دبير انجمن شعر آفتاب اين شهر به تازگي و همزمان با ورود كاروان شهداي گمنام به لارستان يك رباعي و يك غزل سروده است كه در ادامه مي خوانيد:

***

مداد قرمز

ترسیم کننده ی قشنگی هایم
ای نعمت روز دست تنگی هایم
یکرنگ فقط مداد قرمز با توست
از بین همه مداد رنگی هایم

***

ماه رفتي و آه برگشتي

پا به پایت دویدم اما من، اسب چوبی و تو کَهَر بودی
در غروبی که رو به پایان بود، مثل خورشید باختر بودی

ماه می بست بند پوتینت، کرد آماده اسبت و زینت
با دو بال به رنگ خوشبختی، آسمان را تو رهگذر بودی

گوی سبقت گرفتی از باران، آمدی از نگاه من پایین
چکه کردی تمام اندوهم، مثل آهی که شعله ور بودی

در رگت خون رستم دستان، قلب ایرانی ات پر از سلمان
روز تلفیق جرأت و ایمان، راهی مرز پر خطر بودی

روز روبوسی تو و کارون، کل کشیدند لیلی و مجنون
با لباسی به رنگ دامادی، عازم آخرین سفر بودی

تلخ و شیرینی تو یکجا بود، گریه و خنده ی تو پیدا بود
در دل دشت دشت خونین ات، ساقه ی سبز نیشکر بودی

بیستون را تو با ستون کردی، قصر خسرو تو واژگون کردی
مات و مبهوت تو نظامی شد، تیشه نه بلکه با تبر بودی

دست شیرین گرفتی و رفتی، مُهر تحسین گرفتی و رفتی
شب به دامان یار خوابیدی، یار گمگشته ی سحر بودی

گوشه ای از وصیت ات خواندم، ایستادن برادر مرگ است
ماه رفتی و آه برگشتی، روی دوشم چه مختصر بودی


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 185 تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ساعت: 14:34

انتشار در۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۲ ق.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 6 بازدید

Gallery-Shohadaye-Qavvas-13لارستان، شنبه و يكشنبه ميزبان شهداي گمنام است

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با اشاره به برگزاری برنامه شبی با شهدا در حرم میرعلی بن الحسین(ع) گفت: میزبانی از شهدا ظرفیتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که باید از آن استفاده کرد.

به گزارش میلاد لارستان، امیر جاهدی ظهر امروز در بین الصلاتین نماز جمعه شهر لار اظهار داشت: مردم شهید پرور لارستان بزرگ در روزهای شنبه و یکشنبه با شرکت در مراسم تشییع شهدای تازه شناسایی شده هشت سال دفاع مقدس حماسه می‌آفرینند.
فرمانده سپاه ناحیه لارستان با اشاره به اینکه جنگ فرهنگی سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: امروز بار دیگر عطر شهید و شهادت در شهرمان طنین‌انداز شده است و این توفیق نصیب مردم شهیدپرور استان پهناور فارس و شهرستان لارستان شده که میزبان شاهدان بصیر باشد.
وی با اشاره به اینکه شهدای گمنام از همه چیز خود حتی از نامشان گذشتند، افزود: شاید نتوانیم جایگاه شهدای گمنام را درک کنیم اما می‌توانیم با استقبال عظیم و در خور نام لارستان بزرگ میزبان خوبی برای شهیدان گمنام باشیم.
جاهدی با ابراز امیدواری برای قرار داشتن ۱۳ شهید گمنام شهرستان لارستان در میان کاروان این شهدای گمنام، تصریح کرد: برای نخستین بار است که در منطقه لار و لارستان بیش از ۳۰ شهید میزبانی می‌کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در استقبال و بدرقه شهدای گمنام در لارستان، گفت: در روز شنبه ۲۶ دی ماه پس از نماز مغرب و عشاء در ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه عصر، کاروان شهدا به شهر لار می‌رسند.
فرمانده سپاه ناحیه لارستان بیان کرد: مراسم استقبال در ورودی شهر خور انجام می‌شود و پس از آن در جوار حرم مطهر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) ویژه برنامه شبی با شهدا با سخنرانی و مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
جاهدی با اشاره به اینکه این کاروان در روز یکشنبه پس از استقبال و بدرقه شهر لطیفی، عطر شهدا در خیابان‌های شهر لار می‌پیچد‌، افزود: مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا در همین روز از میدان بسیج (فرمانداری لارستان) به سمت میدان امام رضا(ع) انجام می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد که از این ظرفیت فرهنگی ایجاد شده به بهترین نحو استفاده شود و فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت را قدر بدانیم.


ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 282 تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ساعت: 5:43

انتشار در۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۴ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 7 بازدید

dr.nasim_توصيف «دكتر نسيم» در گفت و گو با «جعفر اسفنديار»

منیره جهانبین/ صحبت: گوشم شنید قصه ی ایمان و مست شد… یاد و خاطره هایی که همواره بر تارک ذهن می درخشد، نامهای آشنایی که گویی عجین شده برلوح یاد مردمان یک دیار، خلوص و صمیمیت وصف نشدنی که در قالب آدمی پدیدار گشته و بعد از گذشت سالها هنوز در پستوی ذهن«کل جعفر» دست نخورده باقی مانده.

«دکتر هرمز دیار نسیم» مردی از جنس بلور، که سالها قبل به مردمان لارستان خدمت کرده و اینک بعد از گذشت سالها نام نیکش هنوز برجان اهالی این دیار نشسته. چند وقت پيش دوست خوبم سركار خانم علويه مطلب زيبايي درباره دكتر نسيم نوشته بودند(اينجا).

همين وصف سیرت و اخلاق نیکوی «دکتر نسیم» ما را بر آن می دارد که بیشتر در موردش بدانیم. پزشکی که خاطراتش همانند خودش زنده و پابرجا سینه به سینه و زبان به زبان می چرخد و جاودانه شده و این امر میسر نمی شود جز با گفتگو با اشخاصی که روز گاری را با «دکتر نسیم» سپری کرده اند.

«کربلایی جعفر اسدیار» پیر فرزانه ای که هفتاد و چند سال از عمرش سپری شده با چشمانی مملو از گرمی و مهر رو به رویم نشسته، سرد و گرم روزگار را پشت سر گذاشته و حال با کوله باری از تجربه و خاطره، مصاحب خوش گپ و نقل ما شده است. لب به سخن می گشاید، آرام و با طمانینه از روزگار جوانی می گوید:

«در محله ی پیرغیب خوار و بار فروشی داشتم و پدرم، حاج محمد باقر اسدیار در بازار بود. زلزله سال ۳۹ را به خاطر دارم بعد از آن راهی دیار غربت شدم و مدتی در کویت بودم سال ۴۰ که دوباره زلزله شد به لار برگشتم و بعد از ازدواج در شهرجدید ساکن شدم و مغازه خوار و بار فروشی را، راه اندازی کردم. اواخر سال ۴۱بود که «دکتر نسیم» به لار آمد، جوانی قد بلند و خوش چهره، وصد البته باسیرتی زیباتر، دکتر در در مانگاه کار می کرد و به یاد دارم که «اسد و محمد درمانگاه»، به همراه «اسد ریاحی» و «آقای جراح» در کنار دکتر بودند.

wee

ولی «دکتر نسیم» که خدا یارش باد، انسان نازنینی بود که مثلش را کمتر دیدم، آن زمان سه دکتر در لارستان بودند: «دکتر حق شناس»، «دکتر نسیم» و«دکتر قره باغی» که دکتر ارتش بود و انصافا به لار خدمت کردند.»

«کل جعفر» با همان شیوایی ادامه می دهد، از حسن رفتار دکتر با مراجعه کنندگان، مریضهایی که با امید به مطب دکتر می آمدند و دکتر حتی در نیمه های شب هم آنها را می پذیرفت. نسخه های مجانی می نوشت و اگر احساس می کرد شخصی توانایی مالی ندارد تکه کاغذی را علامت می زد تا به من مراجعه کنند و مایحتاجشان را تهیه نمایند و این راه و روش دکتر هر انسانی را شیفته می کرد.

«دکتر نسیم» انسان وارسته ای بود که تمام مراجعه کنندگانش را به یک دید نگاه می کرد. مریضهایی که از خور نزد دکتر می آمدند و بعد از معاینه و گرفتن دارو دکتر خودش آنها را به منزل می رساند و این است راز ماندگاری یک انسان.

«کل جعفر» از عطوفت و مهر دکتر قصه ها و خاطره ها در ذهن دارد که هرکدام دنیایی از لطف و احسان یک انسان را تداعی می کند، از سرکشی های شبانه دکتر به محله های فقیر نشین، عمل لوزه، سرکشی و مراقبت از پسر حاج زینل، مداوای کارگر «حاج محمد باقر باقری» تا مداوای یک مریض بدحال از اهالی خورکه همه می گفتند: «دکتر نسیم مرده زنده کرده»، و به یاد دارم به همین مناسبت تنی چند از اهالی خور و لار ازجمله «آقای درتاج» و«حاج خلیل عطایی» به رسم تشکر به نزد ایشان آمده بودند.

گویی وصف خوبیهای «دکتر نسیم» تمامی ندارد. «کربلایی جعفر» به خود می بالد که مصاحبی این چنین با سخاوت داشته. دکتر جوانی که درد این مردم را می فهمیده و از نیازشان با اطلاع بوده و راضی نبوده که کوچکترین سختی را متحمل شوند لذا به کل جعفر می گوید مقداری شربت سینه تهیه کند در مغازه اش بگذارد تا مراجعین به سهولت تهیه کنند و البته هزینه را خود دکتر متقبل می شده.

به راستی بعضی انسانها گنجینه های ارزشمندی هستند که بعد از گذشت سالیان برقدر و قیمتشان افزوده می شود. دکتر نسیم، نه تنها به مردم که به روحانیون لارستان «حضرت آیت الله آیت اللهی» و «آیت الله موسوی لاری» هم ارادت خاصی داشته و دارد، در مراسم فوت این بزرگواران شرکت کرده تا بار دیگر اثبات کند میزان ارادتش را به اهالی این دیار.

«کل جعفر» سر ذوق آمده، چشمانش درخشش خاصی دارد گویی از شمردن محاسن دکتر خسته نمی شود، با هیجان خاصی می گوید:«دکتر به زبان لاری مسلط بود و زمانی که به درمانگاه می رفتم با گرمی خاصی صدا می زد: «کل جعفر، که تارده؟؟…»

عاجز مانده ام از نوشتن، کلمات نمی تواند قدرشناس خدمات این انسان وارسته باشند، احساس گرمی که از شنیدن اوصاف یک انسان در من بوجود آمده قابل وصف نیست، مدام با خودم زمزمه می کنم «به در آی تا ببینی طیران آدمیت»…. عطش دانستن در مورد «دکتر نسیم» من را تا آن جا پیش می برد که شماره تماس دکتر را از کل جعفر می گیرم تا ادامه این گزارش را از زبان دکتر نقل کنیم.

ادامه دارد…


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 709 تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ساعت: 5:43

انتشار در۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۴ ق.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 12 بازدید

Hamed-Zareپس از پنج دهه، يك لارستاني ديگر صاحب نشريه اي كشوري شد

فصل نامه «سياست نامه» به صاحب امتيازي و مديرمسئولي حامد زارع و سردبيري محمد قوچاني منتشر شد. حامد زارع نويسنده و روزنامه نگار شناخته شده لاري است كه از ده سال پيش و با اقامت در تهران همكاري با بخش انديشه نشريات غالبا اصلاح طلب كشور را آغاز كرد.

وي چند سالي است به طور ثابت در گروه نشريات «هم ميهن» يعني مجلات «مهرنامه» و «صدا» به عنوان دبير بخش انديشه فعاليت مي كند.

«سياست نامه» عنوان نشريه جديد اين گروه است كه به صورت فصل نامه منتشر خواهد شد. محمد قوچاني، سردبير اين نشريه در صفحه شخصي خود در اينستاگرام درباره «سياست نامه» چنين نوشته است:

«و سرانجام سیاست‌نامه، مجله‌ی تخصصی اندیشه سیاسی که زیر نظر دکتر سیدجوادطباطبایی منتشر می‌شود و تداوم راهی است که دقیقا ده سال پیش در ضمیمه روزنامه شرق سابق آغاز کردیم و در مهرنامه ادامه دادیم و چند ماه قبل دوست و همکار عزیزم حامد زارع پروانه انتشار مستقل آن را گرفت. اگر روزی بخواهم فقط یک مجله منتشر کنم، همین سیاست‌نامه است: مجله‌ای در اندیشه‌ی آزادی. شاید در روزگاری که دانش تلگرامی و تلگرافی شده انتشار مجله‌ای در قطع کتاب و حال و هوای جزوات دانشگاهی از جنس جنون باشد، اما ما هم کم مجنون نیستیم»!

«سياستنامه» به صاحب امتياي و مدير مسئولي حامد زارع در حالي از دي ماه ۹۴ كار خود را آغاز مي كند كه پيش از اين چند چهره لارستاني ديگر نيز صاحب نشريه در كشور بوده اند.

بي شك معروف ترين چهره مطبوعاتي منطقه لارستان كهن مرحوم «عبدالرحمن فرامرزي» است. وي ابتدا با همكاري برادر خود مرحوم «احمد فرامرزي» مجله ادبي، اجتماعي «تقدم» را در سال ۱۳۰۶ راه اندازي و مهمتر از آن در تاريخ ۶ خرداد ۱۳۲۱ روزنامه «كيهان» را پايه گذاري و منتشر كرد. زادگاه برادران فرامرزي روستاي «گچويه» از توابع بخش جناح شهرستان بستك است.

مرحوم علاء الدين مورخ لاري نيز به استناد منابع موجود نويسنده و روزنامه نگار بعدي لارستاني است كه هفته نامه «لارستان» را از سال ۱۳۳۰ در تهران منتشر و پس از او «رجبعلي اعتمادي» معروف به «ر. اعتمادي» مجله پرطرفدار و پرتيراژ «جوانان» از نشريات موسسه اطلاعات را از سال ۱۳۴۵ پايه گذاري كرد.

با اين وصف حالا حامد زارع پس از حدود ۵۰ سال چهارمين صاحب امتياز لارستاني نشريه اي كشوري محسوب مي شود.  نشريه اي كه با انتشار اولين شماره اش مورد توجه بسياري از علاقه مندان به حوزه انديشه سياسي در كشور قرار گرفته است.

Jeld01-new-


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 193 تاريخ : جمعه 25 دی 1394 ساعت: 8:26

انتشار در۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۷ ب.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 20 بازدید

New-Imwwageاعلام آمادگي شوراي شهر براي خاك سپاري شهداي گمنام در لار

شورای اسلامی شهر لار طی نامه ای به فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان براي به خاك سپاري شهدای گمنام در دارالرحمه شهر لار اعلام آمادگي كرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر لار؛ همزمان با برگزاری مراسم استقبال از شهدای گمنام در استان فارس، شهرداری و شورای اسلامي شهر لار آمادگی خود را جهت ساخت بارگاه مطهر شهدای گمنام در شأن و منزلت شهدا با نظر کارشناسان بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان فارس اعلام نمودند.


ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 24 دی 1394 ساعت: 23:39